Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

 Wie zijn wij? 

Frans van Gaal 

Frans is sociaal-historicus met als specialisatie de geschiedenis van emancipatiebewegingen. Hij  gaf als creativiteitsexpert mede vorm aan een nieuw vak in het onderwijs, denkvaardigheden in het Koning Willem I College. Frans combineert zijn passie voor toegepast creatief denken en handelen voor het leven en werken van alledag met zijn liefde voor geschiedenis. En zo ontstaat een bijzondere manier van schrijven, presenteren, trainen, faciliteren, verhalen vertellen en creëren.

Hij laat zich daarbij inspireren door creatieve en baanbrekende geesten als Alex Osborn (vader van de brainstorm), Edward de Bono (lateraal denken), Leonardo da Vinci, Carol Dweck, de historicus Johan Huizinga en Howard Gardner (meervoudige intelligentie).

Frans lijfspreuk luidt: Creativiteit is niet zozeer gelegen in het vinden van nieuw materiaal, als wel in de herschikking van het bestaande’.  

Coen Free

Coen Free is van huis uit literatuur-historicus met als specialisatie de taal- en letterkunde van de Renaissance, het tijdperk van de totale vernieuwing van de maatschappij. Verder is hij stichter en voormalig algemeen directeur van Koning Willem I College en School Voor de Toekomst te 's-Hertogenbosch; stichter en voormalig president van European Federation for Open and Digital Learning te Brussel; voorzitter Consortium voor Innovatie in het beroepsonderwijs; mede-oprichter Media Leer Park te 's-Hertogenbosch; vice-president Edward de Bono Foundation The Netherlands; voorzitter Raad van Commissarissen Regina Coeli te Vught; lid van de International Advisory Board of the Academy of Community Colleges; voormalig lid van de Nederlandse Onderwijsraad; ereburger van Lincoln, hoofdstad van de Staat Nebraska USA; auteur van diverse boeken over onderwijsvernieuwing. Maar bovenal is hij voorvechter voor goed en effectief onderwijs dat een eerlijke kans biedt aan alle kinderen. Zijn  lijfspreuk is: Om gelijke kansen te krijgen hebben kinderen recht op ongelijke behandeling in het onderwijs.

 

Edith Henskens

Edith bedenkt als zelfstandig vormgever al 20 jaar creatieve concepten en voert deze desgewenst ook uit via haar bedrijf: DITS Creative Thinking.

Uitgangspunt voor Edith is: leren door creëren. Haar vak is vormgeving in de breedste zin van het woord.

Wat Edith’s hoofd bedenkt, kunnen haar handen maken. Zo maakt zij tal van tools, spellen, filmpjes en voorwerpen die het onderwijs verlevendigen. Daarbij nodigt ze de leerling/klant uit mee te denken. Zo ontwikkelde Edith ook visuele werkvormen die de creativiteit van mensen op een natuurlijke wijze stimuleren.

Zij laat zich vooral inspireren door mensen die graag willen leren en mooie dingen creëren. Edith is ervan overtuigd dat alle groei begint met een gedachte.

Vanuit deze rol draagt zij bij aan een nieuwe Mindset in het onderwijs. Visie en actie omarmen elkaar daarbij.